כאבי גב

שעות ארוכות על הכביש, ישיבה לא נכונה (וממושכת) מול מסך המחשב, "צליפת שוט", נפילה, ליקויי יציבה ועומס יתר על השרירים, הרצועות והמפרקים....כל אלו (ועוד הרבה) עלולים לגרום לכאבי גב.

לעמוד השדרה יש את אחד התפקידים החשובים ביותר בגוף שלנו- ייצוב הגוף, לאפשר תנועה ולהגן על חוט השדרה שעובר דרכו.

רגע לפני שאסביר כיצד הטיפולים יכולים להקל על כאבי הגב שלכם, בואו נבדוק קודם כיצד נגרם אותו כאב.

עמוד השדרה מורכב מחוליות כאשר בין כל שתי חוליות קיים מרווח המכיל דיסק.


מה תפקידו של הדיסק?
הדיסק הוא למעשה טבעת קשיחה הבנוי מחומר סחוסי חזק וגמיש שבחלקו הפנימי נמצא גרעין (נוזל במרקם ג'לי). תפקיד הדיסק הוא למנוע חיכוך בין החוליות, לספוג זעזועים ולאפשר תנועה.

איך נגרמים הזעזועים?
הרמת משקל כבד, תנועה לא נכונה, תאונה וכו'.

פריצת דיסק
בפריצת דיסק נוצר קרע בסיבי הטבעת ויציאת החומר התוך-דיסקי (הג'ל) החוצה.

בלט דיסק
מצב בו חלק מסיבי הטבעת נקרעים והדיסק בולט מעט החוצה.


אז למה זה כואב כל-כך?
בחלקן האחורי של החוליות עובר חוט השדרה שהוא המשכו הישיר של המוח. מחוט השדרה יוצאים עצבים לחלקי הגוף השונים.
הכאב אותו אנו חשים נובע מלחץ על העצב- החלק הקרוע של הדיסק יוצא מחוץ לחוליות ולוחץ על העצב. מידת הלחץ היא שקובעת את עוצמת הכאב.
סיבה נוספת לכאבים היא כתוצאה מהיווצרות דלקת באיזור- כתוצאה מפריצת הדיסק נוצרת במקום דלקת (גם אם לא קיים לחץ על העצב) וזו סיבה נוספת לכאבים.

אז למה הרבה פעמים אנו מרגישים את הכאב ברגל או באיזור אחר?
לעתים מרגישים את הכאב באיזורים אחרים בגוף כתוצאה מהקרנה של הכאב. איך מתרחש ההקרנה? כאמור, בין החוליות עובר חוט השדרה ומבין החוליות יוצאים עצבים לחלקי הגוף השונים. לדוג'- מעמוד השדרה הצווארי יוצאים עצבים לאיזור הכתפיים והידיים ומעמוד השדרה המותני יוצאים עצבים לאיזור הישבן והרגליים.
פריצת דיסק בחוליות המותניות > יציאת החומר התוך-דיסקי החוצה ונגיעה שלו בעצב > הקרנה של הכאב לגפיים התחתונות.


טיפולים
* חשוב להקפיד על חיזוק שרירי הבטן- תפקיד הבטן הוא לייצב ולשמש תמיכה לגב.
* לאנשים שעובדים בישיבה ממושכת יש נטייה לסבול מכאבי גב תחתון בשל עומס שנוצר באיזור ומכאבי צוואר עקב בהייה ממושכת במסך. חשוב לעשות הפסקות, לעמוד, להזיז את הגוף והאגן. כמו"כ חשוב להקפיד על מיקום נכון של מסך המחשב וישיבה נכונה.
* לאנשים שעובדים בעמידה ממושכת נוצר עומס על הרגליים ועל הגב התחתון. חשוב להקפיד על נעליים נוחות ולעשות הפסקות ישיבה מדי פעם.

איך הטיפולים שלי יכולים לסייע לכם?
כשהגוף חווה כאב, כחלק ממנגנון ההגנה הוא פשוט מתכווץ. הכיווץ הזה יוצר מתח נוסף בגוף ומכניס אותנו למעגל אינסופי של כאב.
מטרת הטיפול הקרניו-סקראלי והרפלקסולוגי היא להקל את הלחץ המופעל על העצב, לסייע לשחרר את המתח הקיים בגוף וכל זאת מבלי להפעיל מגע עמוק ולחץ על הגוף.

מרבית האנשים הסובלים מכאבים בכלל ומכאבי גב בפרט חוששים שבמהלך הטיפול יעצימו להם את הכאב ע"י מגע ישיר באיזור הכואב. בטיפולים שלי אני לא מושכת, לא מותחת, לא לוחצת ולא מעצימה את הכאב שהמטופל בכל מקרה חווה.

אני מזמינה אותכם ליצור קשר עוד היום על מנת לשתף, לשאול ולהתייעץ בנוגע לאותו כאב שמלווה אותכם.


 

 

לייבסיטי - בניית אתרים